Moulinex Cookeo Touch Wifi Black YY4632FB - Multicooker

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Moulinex Cookeo Touch Wifi Black YY4632FB - Multicooker op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Charitt 16-06-2021

Koken in een handomdraai

De cookeo heeft een mooi, strak design wat mee blend op je keukenaanrecht Hij is makkelijk te installeren via het touchscreen. De app die je kan downloaden op je gsm bevat dezelfde recepten waardoor je in de winkel makkelijk je ingrediënten kan terugzoeken.
De cookeo geeft duidelijk stap voor stap weer wat je moet doen om het perfecte gerecht op tafel te kunnen zetten. Voor mijn gevoel is de pot net iets te klein voor ons gezin van 6 personen. Verder een topproduct!

Pluspunten

• strak design
  • kan in de vaatwasser

Minpunten

• duur in aankoop
  • zwaar

femkez 08-06-2021

Handige hulp in huis

Deze multicooker is echt wel een meerwaarde voor ons gezin van 5. Je leert nieuwe recepten kennen. Eens je een recept goed doorhebt, werkt het ook wel tijdsbesparend. Soms nog wat zoekende, maar al doende leert men. Heerlijk dat alle onderdelen gewoon in de vaatwas kunnen ook.

Pluspunten

• onderhoud
  • volume

Minpunten

• gaartijd nog niet helemaal ok

Elina 04-06-2021

meer van verwacht

Eerlijk gezegd, had ik meer van deze verwacht. Het is echter een zeer gebruiksvriendelijk apparaat, eenvoudige bediening met touchscreen, alles mooi uitgelegd, app is ook zeer handig in gebruik. De gerechten waren lekker maar jammer genoeg voor mij niet sneller dan op de klassieke manier.

Pluspunten

• design
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• zwaar
  • lange opwarmtijden

sharlene.weyenberg@hotmail.com 29-05-2021

leuke aanvulling in de keuken

leuk voor eens een keer maar niet voor elke dag. best even zoeken hoe je er het handigst mee werkt. receptjes beetje aanpassen om meer smaak te geven vooral naar kruiding toe maar verder wel makkelijk omdat je er niet bij hoeft te blijven

Pluspunten

• mooi design
  • helder scherm
  • receptinspiratie
  • moet er niet bij blijven

Minpunten

• prijs
  • zwaar/groot
  • lange opwarmfase

Otella 28-05-2021

Leuk toestel!

Ik begon echt met keiveel zin te koken in de Cookeo. Het zag er allemaal suuuuper uit! De app werkt goed. Ik vind alleen dat het toestel af en toe blijft hangen op voorverwarmen. Mijn harrira was super goed gelukt! En lekker! Het aanraakscherm werkt heel erg goed. Snelle reactie. Het installeren van het toestel verliep ook super vlot. Het is wel leuk om op die manier wat inspiratie op te doen.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • makkelijk te bedienen
  • inspiratie

Minpunten

• eerder duur toestel

misstraaitoenaai 26-05-2021

Een echte hulp in de keuken

De Cookeo is een veelzijdig toestel dat echt een prominente plaats in de keuken opeist. Hij heeft een mooi design, een touchscreen en is via WIFI verbonden met de smartphone.
Op drukke dagen, wanneer mama weer taxi mag spelen voor de kinderen, is de Cookeo een grote hulp in de keuken. De ingrediënten klaar maken, is het meest werk (maar meer dan 15min duurt dat ook niet). Recepten kan je vinden via de app of wie googelt, vind ook wel lekkere receptjes.
Alles samen in de pot en na het voorverwarmen (waar je toch eventjes rekening mee moet houden) maakt de Cookeo je gerecht klaar in enkele minuten. De pot heeft een grote inhoud en kan makkelijk meer dan genoeg eten klaarmaken voor een gezin van 4 of 5 personen.

Pluspunten

• kan je onbewaakt laten
  • snelle kooktijd
  • via de app volg je het kookproces
  • grote inhoud van de pot

Minpunten

• voorverwarmtijd

J***********@g******** 25-05-2021

De cookeo is vrij zwaar, wel een mooi design en zeer heldere display. De app is zeer makkelijk in gebruik en heel overzichtelijk. Met meer dan 600 recepten is er voor iedereen wel wat te vinden. De kom kan in de vaatwasser wat zeker een pluspunt is.
Je kiest op de app een recept en deze komt dan ook automatisch op het scherm van de cooker. Het ingrediëntenlijstje is zeer handig als je in de winkel staat. En dan volgt het stappenplan wat zeer verstaanbaar uitgelegd is maar soms mag er net iets meer uitleg staan zoals de hoeveelheid vocht moet toegevoegd worden... De totale tijd dat erbij staat klopt zeker niet, als je denkt in 13 minuten een maaltijd gemaakt te hebben dan valt dit tegen. Door de opwarmtijden tijdens de verschillende stappen loopt deze tijd toch redelijk wat uit. Bij bepaalde recepten kon ik niet alle ingrediënten in de cookeo krijgen ( kipfilet of kippenbouten bv.)

Pluspunten

• Vaatwas bestendig
  • mooi design
  • gebruiksvriendelijke app

Minpunten

• zwaar
  • opwarmtijden

e*******@h********** 24-05-2021

Design

Kwaliteit van materiaal is top, machine is erg groot om op te bergen maar design genoeg om op de kast te blijven staan.
Ik vind het ideaal om eenpansgerechten te maken en gerechten waar niet voortdurend bijgestaan moet worden, anders vind ik het niet opwegen tegen gewoon koken.

• Krasvrij

Minpunten

• Zwaar toestel
  • Moeilijk aan te passen menu

Jerommeke 21-05-2021

Stoere kookrobot met knappe technologie

Toen we de Moulinex Cookie Touch uit de doos haalden en hem zijn plekje in de keuken gaven, kon hij meteen rekenen op de benieuwde blikken van de andere gezinsleden en van ons knuffelcontact.
Onmiddellijk aan de slag dan maar: de handleiding is best indrukwekkend op het eerste zicht, maar valt al bij al nog mee. Net zoals bij alle toestellen moet je eerst alles netjes kuisen, hier start de eerste uitdaging: het kogeltje loskrijgen.

Eens alles gewassen is, willen we meteen aan de slag. Elke dag van de week hebben we iets 'anders dan anders' klaargemaakt, zelfs dingen die ik daarvoor nooit eerder heb bereid. Van vol-au-vent tot een kabeljauw-gerecht tot gekaramelliseerde courgettes met kip.

Allemaal heel erg lekker, en zoals eerder gemeld vooral ook eens fijn om andere dingen te proberen.
Het ging echter niet altijd even vlot : Het was bijvoorbeeld niet helemaal duidelijk hoeveel vocht er bijvoorbeeld bij moest, en het voorverwarmen duurde ook telkens erg lang (zo lang dat ik soms begon te twijfelen of er nog wel iets gebeurde, reken toch op 10 minuten terwijl mijn inductievuur op 2 minuten heet is).

Momenteel is het nog een beetje een dubbel gevoel De machine straalt luxe en iets modern uit en laat ons nieuwe dingen proberen, anderzijds duurt het eigenlijk even lang als het gewone koken en heb ik bij het 'gewone koken' wel meer het gevoel dat ik het zelf onder controle heb, dat ik nog gemakkelijker kan bijsturen waar nodig.

Het "Cookie-touch stap-per-stap" volgen van de recepten is dan weer ook wel erg handig, alsook het makkelijk aanmaken van (online) boodschappenlijstjes.

Het is sowieso een mooi en inspirerend toestel, dat tegelijk eigenlijk "veel toestellen-in-één" is. Nog wat verder zoeken en proberen dus... met veel goesting en smaak ;-)

Pluspunten

• Oogt mooi
  • Originele recepten
  • Bakken,braden,stomen,koken,...in één

Minpunten

• duur
  • op momenten toch traag
  • Niet altijd geheel duidelijk qua timing

Anne1ies 21-05-2021

Snel & Efficiënt

Wat een ervaring! Eindelijk lukt stoofvlees! Vol-au-vent is een makkie! De app is superhandig: je kan er zelfs een boodschappenlijstje mee samenstellen per gerecht. Het toestel is makkelijk te installeren op het WiFi netwerk. De Cookeo is groot, maar niet bombastisch. Ik vind dit echt een geweldig apparaat. Elke dag geeft de Cookeo je inspiratie om te koken zodat je niet meer hoeft na te denken over de vraag "wat eten we vandaag?" De touch screen werkt makkelijk en stap voor stap kan je het recept volgen. Hoe meer je het toestel gebruikt, hoe handiger het wordt. Minder afwas en je hoeft de tijd niet zo nauwlettend in het oog houden. De Cookeo is makkelijk te reinigen, onderdelen zijn geschikt voor de vaatwasser. Ik ben fan!

Pluspunten

• recepten gewoon volgen
  • snel klaar

Elke 21-05-2021

Multifunctioneel apparaat

Het is even zoeken hoe het apparaat juist werkt. Eens je de app geïnstalleerd hebt en deze verbonden is met het toestel is het makkelijk om de voorgeprogrammeerde gerechten te versturen naar het toestel. Ook als je de app niet verbonden hebt, kunnen de recepten geconsulteerd worden. Het voordeel om via de app te werken is dat je het kookproces op telefoon/tablet kan volgen. De cookeo op zich staat mooi in de keuken en heeft een tof design.

g**********@h********** 21-05-2021

Fancy kookgerei

Het is een heel fancy ding dat in de keuken nu staat te blinken. In het begin is het wel even zoeken en wennen maar door de instructies en voorgeprogrammeerde gerechten is het op een wip en een gauw klaar. De uitstelfunctie is er een dat wij heel vaak gebruiken zodat ik na mijn shift nog een lekker verse en gezonde maaltijd heb. Topper!

kim04 19-05-2021

Makkelijk maar prijzig

De Cookeo is een enorm veelzijdig toestel met de nadruk op diverse mogelijkheden van koken. Bij het maken van eenvoudige gerechten kreeg ik soms het gevoel dat alles zelf klaarmaken sneller zou gaan maar bij het maken van een uitgebreider éénpansgerecht zoals risotto is het echt perfect. Verbinden met de app gaat snel en de aanwijzigen zijn dan duidelijk, al blijft het in het begin even opletten als het toestel piept om te checken wat je presies moet gaan doen. Belangrijk is dat het toestel vaak stoom genereert en daarom dus best onder de afzuigkap geplaatst kan worden. Het toestel zelf is ook vrij zwaar wat ervoor zorgt dat dit snel uit berging nemen niet altijd ideaal is maar je zal het vaak genoeg gebruiken dus je kan het best op de keuken een vaste plaats geven. Absoluut voordeel is ook dat het toestel uw gerecht warm kan houden als het door omstandigheden te snel klaar zou zijn. Persoonlijk is de prijs voor mij wat te hoog aangezien ik vaak dezelfde (en eenvoudigere) gerechten klaarmaak maar voor mensen die met minder tijd in de keuken toch speciale gerechten willen maken is het zeker een aanrader.

Pluspunten

• Minder afwas
  • Warmhoudfunctie
  • Verbinden met gsm

Minpunten

• Groot en vrij zwaar toestel
  • Prijs
  • Ondoorzichtig deksel

Lori 18-05-2021

Multicooker met zoveel mogelijkheden

Ik mag het toestel reeds enige tijd uittesten. Ik ben fan van de look. De installatie ging gemakkelijk. Het was even zoeken voor de installatie maar op zich wijst alles zichzelf uit. De eerste gerechten die we getest hebben zijn eerder eenvoudig. Er zijn niet super veel gerechten te vinden op de app of op het apparaat. Je kan echter ook je eigen recepten toevoegen. Dat is zeker voor ons interessant. Vooral het feit dat er zoveel verschillende mogelijkheden zijn is super. Snel soep koken met de snelkookpan, zalm stomen, een lekker stoofpotje of simpel weg een goeie pasta, alles kan.. en met 1 pan.

Zeker fan!

Pluspunten

• verschillende kookopties
  • mooi design
  • internet verbinding + de app

Minpunten

• touchscreen reageert soms niet

KimSunny 18-05-2021

Gemakkelijk, slim, snel & gezond koken

Gemakkelijk, slim, snel & gezond koken

De Cookeo Touch Wifi is een nieuwe wereld van slim, snel en lekker koken voor ons. Voorheen was het altijd een struggle om na te denken wat te eten en inspiratie was vaak zoek. Met de Cookeo Touch Wifi is dat probleem verleden tijd. Je kan makkelijk ingeven welke ingredienten je in huis hebt en de Cookeo Touch Wifi doet de rest. Ook nieuwe recepten uitproberen is een makkie geworden. Alle ingredienten gaan erin en de Cookeo Touch doet wat hij moet doen. Bovendien is het eten altijd heel lekker en gezond en als finishing touch heb je quasi geen afwas meer wat ook een groot voordeel is als je weinig tijd hebt. Dankzij de wifi connectie is het toestel en recepten altijd up-to-date dus een dikke 10!!

Pluspunten

• Gemakkelijk
  • Snel
  • Lekker
  • Gezond

Minpunten

• Groot formaat in keuken

Marianne_D 18-05-2021

Handig toestel, houd wel rekening met enkele aandachtspunten

De installatie verliep vlot, hoewel dit stap voor stap wordt aangegeven kan dit voor mensen die niet vlot met technologie zijn een obstakel zijn.
In het toestel en op de app zijn veel verschillende recepten te vinden voor inspiratie. Deze zijn stap voor stap te volgen.

Er zijn wel enkele mindere punten: "De maten voor de ingrediënten zijn soms niet helemaal duidelijk of verwarrend. Bij sommige stappen (vb. bruin bakken van ui) loopt de timer niet af, als de stap klaar is moet je manueel naar de volgende stap gaan. De tijdsindicatie klopt niet aangezien de tijd voor opwarmen niet is aangegeven, maar na verschillende keren kan je dit zelf wel mee incalculeren. Recepten met melk en room lukken bij mij niet, koken soms over wat véél poetswerk meebrengt. De manuele modus vind ik zelf niet zo handig.".

Maar voor recepten met risotto, puree, stoverij, ... is het perfect.
Ook voor in de zomer is dit ideaal omdat het toestel buiten gebruikt kan worden zodat je op warme dagen makkelijk in de tuin kan koken.
Ook met gezelschap is het handig, bij de meeste recepten hoef je tijdens het grootste deel van het koken niet bij de pot blijven en kan je gezellig mee aperitieven.

De pot, het deksel, ... kan allemaal in de vaatwasser wat na het koken dus ook weinig werk veroorzaakt.

Pluspunten

• recepten in toestel en app
  • stap voor stap recepten
  • koken zonder bij het vuur te blijven
  • ook buiten te gebruiken (mits stroom)

Minpunten

• manuele modus mag een betere handleiding krijgen

Tientje6 11-05-2021

Een grote meerwaarde in onze keuken

Wij zijn heel tevreden over onze Moulinex Cookeo Touch. Het was wel even wennen om met zo’n toestel te leren werken. Het installeren verliep vlot en we begonnen met enkele recepten uit de app. Het duurde even vooraleer we door hadden dat je het bakproces vroeger kan onderbreken door op de start/stop-toets te duwen. Aangezien dat proces anders heel lang doorloopt, is dat wel handig om te weten.

Verder moet je er rekening mee houden dat het voorverwarmproces ook even duurt. Dat is belangrijk om de totale kooktijd goed te kunnen inschatten. Intussen hebben we vanuit de app al verschillende recepten klaargemaakt (pastagerechten, ratatouille, vol au vent, spaghettisaus, stoofvlees, …) en allemaal zijn ze heel goed gelukt. De vele typ-/spelfouten storen me soms wel,

Intussen zijn we ook de manuele modus aan het ontdekken. Daar is het wel nog even zoeken naar de juiste hoeveelheid water die je best aan gerechten kunt toevoegen.

Het toestel heeft een tof design maar is vrij groot en zwaar. Je reserveert er dan ook best een plaatsje voor in je keuken. Aangezien het toestel veel stoom aflaat tijdens het koken, hebben wij hem vlakbij de afzuigkap geplaatst.

De inhoud van de kom is zeker voldoende voor ons gezin (twee volwassen en twee pubers) maar we kiezen altijd de hoeveelheden voor zes personen, aangezien we de hoeveelheid voor vier personen nogal nipt vinden. Een iets bredere pot was handig geweest om er ook vaste spaghetti bijvoorbeeld in te kunnen leggen. Makkelijk vinden we het stoommandje om groenten te bereiden.

De grootste voordelen van het toestel: minder afwas en dat je niet bij het fornuis moet blijven tijdens het kookproces. Ook de goed werkende warmhoudfunctie is heel aangenaam. Verder vinden we de inspiratie die de app biedt prettig.

We hebben de kans gekregen om dit toestel te testen maar we zouden niet meer zonder kunnen. We overwegen wel om het Moulinex Extra Crisp deksel te kopen van zodra dat beschikbaar is. Dan kunnen we het toestel ook gebruiken om gezond te frituren, wat volgens ons een grote meerwaarde zou zijn.

Pluspunten

• Tijdsbesparend
  • Goede resultaten
  • Veel inspiratie via de app

Minpunten

• Vrij zwaar toestel
  • Mocht iets breder zijn voor langere ingrediënten

t****@t********* 11-05-2021

Cookeo Wifi Touch - What's in a name?

De Cookeo Touch Wifi is een veelzijdige keukenhulp, zoveel is duidelijk. Het toestel kan bakken, braden, snelkoken, stomen en koken. Wat vooral belangrijk is, is dat dit toestel je stap per stap begeleidt bij recepten die je vindt op het het toestel zelf of via de app. Het toestel zelf heeft namelijk internettoegang en een groot duidelijk touch screen. Boodschappenlijstjes worden door de app ook voorzien! De beschikbare recepten zelf zijn nog relatief beperkt voor de Nederlandstalige mensen, maar een snelle switch naar de Franse taal laat zien dat daar wel al duizenden recepten te vinden zijn. Dit komt omdat de gebruikers zelf hun recepten kunnen delen met anderen, en aangezien deze productreeks nu pas hier wordt gelanceerd en al meer dan 5 jaar in Frankrijk aanwezig is... je begrijpt het wel! De huidige recepten die door Moulinex ter beschikking gesteld worden, zijn wel vrij Frans georiënteerd en deze bevatten vooral stoofpotjes en éénpansgerechten. Dit is ook vrij logisch wederom, want dat is waar dit toestel vooral in uitblinkt. Het toestel zelf is relatief groot (zie het als een grote kookpot), heel degelijk gemaakt en robuust. Het is trouwens ook heel veilig: tijdens de werking kan je je niet verbranden aan de buitenkant en tijdens het snelkoken is het deksel automatisch vergrendeld. Met kinderen in huis kan je dus met een gerust hart je Cookeo onbewaakt achterlaten tijdens de verschillende stappen. Als er trouwens iets mis zou gaan tijdens het koken, dan krijg je ook een melding via je app. Een voorbeeld is dat je bijvoorbeeld vocht moet toevoegen voor het snelkoken. Om toch enige minpunten te noemen is het volgens mij niet sneller dan gewoon koken. Dit komt vooral door de vrij lange opwarmtijden tussen de stappen. Al ben ik ook teweten gekomen dat bij het snelkoken, de ventielen goed dicht moeten zijn en er genoeg vocht in de Cookeo moet zijn, anders zal deze niet detecteren dat hij op druk is. Ook miste ik wel een automatische roerfunctie, omdat soms de onderste groenten/stukjes vlees wat te hard gebakken waren. Dit kan ook wel aan de problemen bij het opwarmen gelegen hebben. Ook had ik graag toegang gehad tot alle beschikbare recepten, ook in andere talen. Nu moest ik daarvoor de taal van toestel en app veranderen en deze opnieuw met elkaar linken. Al bij al een toffe ervaring om met dit toestel te koken! Voor mij persoonlijk is het een all-in-one kookpot met begeleiding, maar ik zou nog liever het echte kookrobot gevoel hebben gehad.

Pluspunten

• Degelijke kwaliteit
  • Goede app en besturing

Minpunten

• Beperkte hoeveelheid recepten beschikbaar
  • opwarmtijden zijn relatief lang

NeleV 10-05-2021

Gezond eten met een kleine inspanning!

k heb de cookeo Touch Wifi nu enkele dagen en heb al verschillende gerechtjes op tafel getoverd in een mum van tijd. De chili con carne en de vol-au-vent waren hier alvast een succes. De bediening is gemakkelijk, de receptjes zoeken gaat vlot en de stappen worden netjes uitgelegd. Na een goede week uitproberen heb ik al een goede notie hoe het toestel werkt. Ik kijk er naar uit om mijn eigen receptjes hier in klaar te maken. Het spaart mij enorm veel tijd uit, tijd die ik met mijn kinderen kan besteden. Dus iedereen blij.

Pluspunten

• Snel klaar
  • Makkelijk te bedienen
  • Minder afwas

Minpunten

• Soms trage reactie tijd op scherm
  • Geen geïntegreerde weegschaal

Jrom 07-05-2021

Een andere manier van koken

We waren heel enthousiast om het toestel uit te proberen. Het uitpakken en installeren ging eigenlijk heel erg vlot. Het toestel voelt degelijk, en is mooi afgewerkt. In ons huishouden ben ik degene die elke dag kookt, en het leek ons leuk om hierin verandering te kunnen brengen door de cookeo. Ondertussen heeft mijn man al enkele gerechten klaar gemaakt, en hij is heel enthousiast. Hij heeft het gevoel dat hij op deze manier echt kan bijdragen door gezonde, verse gerechten te maken. Wat wij wel ondervonden hebben, is dat de stappen bij de recepten niet altijd duidelijk staan omschreven, waardoor je niet onmiddellijk weet wat te doen. Zeker de eerste keer hebben we echt moeten zoeken op het internet om te vinden wat er juist moest gebeuren. Ook de handleiding is eigenlijk nogal sumier. We hebben reeds een drietal gerechten uitgeprobeerd, en dat was ook een wisselend succes. Eentje was een schot in de roos, en eentje viel helemaal niet in de smaak. Voorlopige verdikt: het is voornamelijk een goed toestel om een-pans-gerechten op een eenvoudige en snelle manier op tafel te krijgen. Eens je gewoon bent wat je moet doen, kan zelfs mijn zoon van 12 met dit toestel aan de slag. Nadeel dat wij ondervonden hebben, is dat de uitleg van de gerechten niet altijd volledig of juist is.

Pluspunten

• snel
  • eenvoudig

Minpunten

• handleiding niet steeds even duidelijk
  • recepten niet steeds correct